اخبار اقتصادی و سیاسی روی فارکس و کریپتو تاثیر دارد؟

  یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
اخبار اقتصادی و سیاسی روی فارکس و کریپتو تاثیر دارد؟
به طور کلی بازار فارکس، کریپتو و تمامی بازارهای مالی حساسیت ویژه‌ای روی اخبار دارند. خبر می‌تواند بازار را تغییر دهد، یا شرایط خاصی را بر آن حاکم کند. اخبار سیاسی و اقتصادی مهم‌ترین عواملی هستند که معامله‌گران بزرگ براساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

ما در این مقاله به تاثیر اخبار اقتصادی و سیاسی روی بازار فارکس و کریپتو خواهیم پرداخت تا اطلاعات و هوشیاری شما در این زمینه افزایش یابد.

تاثیر اخبار روی بازار فارکس و کریپتو

به طور کلی یک پیوند قوی بین سیاست، فارکس و کلیه بازارهای مالی از جمله کریپتو کارنسی وجود دارد، زیرا سیاست‌های دولت، انتخابات و رویدادهای ژئوپلیتیکی می‌توانند به طور قابل توجهی بر نرخ ارز و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تاثیر بگذارند. ثبات سیاسی، سیاست‌های اقتصادی و روابط دیپلماتیک در شکل دادن به بازار ارز بسیار مهم هستند. عدم اطمینان سیاسی و تغییرات غیرمنتظره سیاست می‌تواند باعث نوسانات بازار شود و بر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان تاثیر بگذارد. مثلاً هر تصمیمی که قانون‌گذاران اصلی در جهان مانند بانک مرکزی آمریکا درباره ارزهای دیجیتال بگیرند، می‌تواند یک شوک به بازار کریپتو وارد نماید.

یا انتخابات می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بازارهای ارز داشته باشد، زیرا نتیجه یک انتخابات، به ویژه در کشورهایی که حضور اقتصادی قابل توجهی در جهان دارند، منجر به تغییر سیاست‌ها، تغییرات اقتصادی و تغییر در احساسات بازار می‌شود. معامله‌گران باید به نتایج انتخابات توجه کنند، زیرا ممکن است لازم باشد استراتژی‌های معاملاتی خود را بر اساس تغییرات سیاست پیش‌‌بینی‌شده حزب برنده تنظیم کنند.

هنگامی که یک رهبری پایدار و طرفدار کسب‌وکار انتخاب می‌شود، می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را افزایش دهد. سرمایه‌گذاران اغلب رهبرانی را ترجیح می‌دهند که از رشد اقتصادی و ثبات مالی حمایت می‌کنند. در نتیجه، ارزش ارز آن کشور ممکن است با جریان سرمایه‌گذاری افزایش یابد. از سوی دیگر، انتخابات با نتایج بحث‌برانگیز یا نامطمئن می‌تواند منجر به کاهش ارزش پول شود. عدم اطمینان نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را متوقف کرده و باعث شود معامله‌گران محتاط باشند و به طور بالقوه ارزش پول را کاهش دهند.

نظارت بر تغییرات سیاست بسیار مهم است

تصمیمات سیاسی، مانند تغییر در سیاست‌های مالی و پولی، مستقیماً بر ارزش پول یک کشور تاثیر می‌گذارند. معامله‌گران باید از نزدیک بر اخبار دولت، پیشنهادهای بودجه، تصمیمات نرخ بهره و سایر تغییرات سیاست نظارت کنند تا فرصت‌ها و ریسک‌های تجاری را شناسایی نمایند. دولت‌هایی که سیاست‌های اقتصادی مثبتی را اجرا می‌کنند، مانند کاهش مالیات، افزایش هزینه‌های زیرساختی، یا حفظ سیاست‌های پولی باثبات، تمایل به جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند. این سیاست‌ها می‌تواند منجر به قوی‌تر شدن ارز آن کشور شود. در عین حال، تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی سیاست باعث ایجاد عدم اطمینان در بازار می‌شود. معامله‌گران اغلب با انتقال سرمایه‌گذاری‌های خود به دارایی‌های کم‌ریسک‌تر واکنش نشان می‌دهند و باعث کاهش ارزش پول می‌شوند.

تاثیر اخبار سیاسی اقتصادی روی بازار کریپتو

تاثیرات اخبار و تصمیم‌‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی روی بازار کریپتو می‌تواند کمی متفاوت‌تر باشد. به طور کلی ارزهای دیجیتال برخلاف ارزهای معمول وابسته به هیچ کشور، نهاد یا سازمانی نیستند، اما از زمانی که معاملات آن‌ها و استفاده از چنین ارزهای گسترده‌تر شد، ارزهای دیجیتال نیز سعی کردند خودشان را با شرایط جهانی وقف دهند. در مورد تاثیر اخبار سیاسی بر اقتصاد این چنین باید بگوییم که، مثلاً هر تصمیم گیری در جهان که روی نرخ‌های دلار، یورو یا پوند تاثیر بگذارد و خبر دهد که سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی در کشورهای این حوزه ضعیف‌تر شده است، احتمال اینکه بازار کریپتو را نیز دچار افت کند زیاد است. چون سرمایه‌گذاران اصلی جهان که روی کریپتو فعالیت می‌کنند در همین مناطق هستند و برعکس این موضوع نیز صادق است. اما شدت آن ممکن است به اندازه بازار فارکس نباشد.

تاثیر اخبار روی بازار فارکس و کریپتو

هر رویدادی که ممکن است شرایط اقتصاد جهانی را به خطر بیندازد روی بازار ارز دیجیتال نیز اثرگذار است، اما مهم‌ترین اخبار و تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اقتصادی که بانک‌های مرکزی یا دولت‌های بزرگ جهان به صورت مستقیم روی ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند، این بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مثلاً عدم قبول ارزها، یا تحقیق و تفحص از صرافی‌های بزرگ جهان یا گذاشتن قوانین برای معاملات آن‌ها، می‌تواند به کل روی این بازار تاثیر زیادی بگذارد.

چطور اخبار سیاسی و اقتصادی را دنبال کنیم؟

زمانی که شما وارد بازار فارکس می‌شوید در یک بروکر ثبت نام می‌کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم در بروکری اینکار را انجام دهید که تقویم بازار را روزانه به شما اعلام می‌کند، زیرا حتی رویدادها و هشدارهای مهم را به صورت ایمیل و پیام به کاربرانش می‌رساند. بروکر آلپاری چنین ویژگی‌هایی دارد و تحلیل اخبار به زبان فارسی را برای کاربران انجام می‌دهد. اما سایت‌های اختصاصی مانند Investing یا ابزار ایرانی کدام بروکر نیز وجود دارند که با تمرکز بالا بر اخبار و تحلیل‌های سیاسی اقتصادی، سعی دارند تا مهم‌ترین اطلاعات ممکن را در اختیار معامله‌گران قرار دهند.

به طور کلی یک تریدر حرفه‌ای باید همیشه اخبار روزانه که از قبل مشخص شده است را دنبال کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که برخی از رویدادها مانند جنگ و تنش‌های جهانی، ممکن است ناگهانی رخ دهند و به همین دلیل همیشه باید چنین اخبار و رویدادهایی را به طور کامل دنبال نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
دیگران می‌خوانند   
پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو معرفی مهمترین تکنیک ها و تمرین های افزایش خلاقیت خرید عمده لوازم آرایشی ارزان گفتگو با نماینده رهبر انقلاب در سپاه عاشورا: مردم عاشق بودند دلباخته شهید آیت الله آل هاشم بودند...+ویدئو زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان آغاز مراسم شام غریبان شهدای خدمت در تبریز+ویدئو رمزگشایی از موفقیت "تجارتخانه" در بازارهای صادراتی نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز+عکس تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم عرض ارادت مردم به مالک رحمتی استاندار محبوب و جوان تبریز در راهپیمایی خانوادگی این شهید راه خدمت+ ویدیو خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس بغض‌ها و گریه‌های خسروپناه روی آنتن زنده؛ بعدا می‌فهمیم چه کسی را از دست دادیم شهید حسین امیرعبداللهیان: زرنگی نکنید، صف را رعایت کنید، شهادت نوبت ماست +عکس بخش‌هایی از سخنان منتشرنشدۀ شهید آیت‌الله آل‌هاشم در حضور رهبر انقلاب/سلام اولسون سنه ای سرویلردن باش اولان رهبر... در روز میلاد امام رضا(ع) یادی کنیم از صحبت های دلنشین و زیبای مالک رحمتی استاندار شهید تبریز درباره امام رئوف +ویدیو تصاویری از جوانی و نوجوانی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان که ندیده‌اید آخرین فیلم سینمایی که امام جمعه تبریز تماشای آن را به مردم توصیه کردند +ویدئو واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...
شهادت یک ورزشکار در حادثه بالگرد رئیس جمهور
زندگی شخصی و خصوصی مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی + فیلم سخنرانی و شعر ترکی ایشان
زندگی شخصی و خصوصی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید سانحه هوایی+ فیلم بالگرد برخورد کرده با کوه
همسر ابراهیم رئیسی: فرزندانم به خاطر کاندیداتوری پدرشان خیلی گریه کردند/ خود من چند روز در بیمارستان بستری شدم!
پیام‌های تسلیت باشگاه‌های لیگ برتری در پی شهادت رئیس جمهور+ عکس